ESWT Tedavisi - Fizik Tedavi Rehabilitasyon

ESWT Tedavisi

ESWT Nedir ?

ESWT (Extracorporeal ShockWave Therapy), kısaca şok dalga tedavisi. Vücut dışında oluşturulan güçlü ses dalgalarının çelik başlıklı bir aplikatör vasıtasıyla vücudun istenilen bir bölgesinde odaklanmasına dayanan non-invazif uygulama şeklidir. Elektro-hidrolik enerji ilkesine dayanan yüksek basınç ve yüksek enerjiyi çok kısa süre içerisinde uygulama imkanı sağlayarak birkaç seansta yüksek başarı ile tedavi olanağı sağlamaktadır.

Hangi Rahatsızlıklarda ESWT kullanılabilir ?

Kalsifiye omuz ağrısı

Omuz eklemine yakın tendonlarda kalsiyum depozitlerinin, eklem içinde oluşturdukları enflamasyonun neden olduğu omuz ağrısı şikayetidir.

Tenisçi ve Golfçü dirseği

Aşırı kullanıma bağlı olarak ortaya çıkan dirsek ağrısı şikayeti.

Topuk dikeni

Aşırı zorlanmaya bağlı olarak ayak topuk kemiğinin altında zamanla yırtıklar ve zedelenmeler oluşur. Daha sonra oluşan doku iltihabı ve sertleşmesi, yerini kemikimsi bir yapıya bırakır. Üzerine bastıkça ağrı hissedilen bir şikayettir.

Diğer uygulama alanları;

Impingement syndrome

Tendinitis

Tendopathy

Patellar tip syndrome

Trochanter major

Achilodyna

Tedavi süresi nedir, kaç seans uygulanır ?

Uygulanan şok sayısı, frekans ve enerji seviyesi ne göre seans süreleri farklılık gösterebilir.Ortalama bir seans 20-25 dakika sürer. Yumuşak doku uygulamalarında 3 ila 5 seans arasında değişen sürelerde hasta şikayetlerinden kurtulmaktadır.

ESWT’nin uygulanmadığı alanlar nelerdir ?

Hamileler, kalp pili kullanan ve kanserli hastalarda uygulanmaz. Ayrıca baş, boyun ve sinirlere yakın bölgelerde, henüz gelişimini tamamlamamış kemiklerde uygulanmaz.

Yan etkileri varmıdır ?

Şok dalga tedavisinde ciltte oluşan hafif kızarıklık dışında hiçbir yan etkisi bulunmamaktadır. Hasta tedaviden sonra günlük işlerine devam edebilir.

Hasta ne zaman etkisini fark eder ?

İlk seanstan itibaren 1 haftalık süre içerisinde ağrılarda azalma görülebilir. Eswt tedavisinde amaç ağrının geçici olarak giderilmesi değil, kalıcı olarak bir tedavi sağlamaktır.

ESWT başarı oranı nedir ?

Omuz kireçlenmesinde % 80, tenisçi ve golfçü dirseğinde % 70, topuk dikeninde % 85 ve üstü başarı oranına sahiptir. ESWT