KALÇA AĞRILI HASTALARIN DİKKAT ETMESİ GEREKEN HUSUSLAR - Fizik Tedavi Rehabilitasyon

KALÇA AĞRILI HASTALARIN DİKKAT ETMESİ GEREKEN HUSUSLAR

Kalça muayene
Kalça kireçlenmesi, oldukça fazla ağrıya sebep olabilen ve sık görülen bir hastalıktır. Orta yaş sonrası ortaya çıkan hastalığın ileri dönemlerinde kalça protezi operasyonu gerekebilir. İleri olmayan vakalarda fizik tedavi ve egzersizler uygulanır. Protez uygulaması sonrası oluşan ağrı, kısıtlılık, güç kaybı ve yürüyememe nedeniyle de fizik tedavi ve rehabilitasyon uygulanır. Yine kalçadaki bursitlerin tedavisinde fizik tedavi ve rehabilitasyondan fayda sağlanır.

Kalçamda kireçlenme nedeniyle fizik tedavi gördüm yürüyüş yapabilirmiyim?

Ağrınız azaldı ise 20-30 dakikalık yürüyüş yapmakta sakınca yoktur. Ağrılı dönemde yürüyüş yapılması hastalığı alevlendirebileceğinden istirahat etmesi uygundur. İstirahat yatakta yapılmalı sırt üstü yatılmalı aralıklarla yüzüstü yatarak kalçanın tam düzleşmesine yardımcı olunabilir. Ayakta kalma yine kalça eklemine yük bindireceğinden ayakta kalmaktan kaçınılmalıdır.

Fizik tedavi sonrasında baston kullanmalımıyım?

Kalçadaki ağrı tam geçmemiş ise baston, kanadyen veya yürüteç kullanılmalıdır. Bu cihazlar eklemin yükten kurtulmasını sağlar, unutulmaması gereken sağlam taraf kol ile kullanılmasıdır. Buradaki amaç yürüme esnasında ağrılı kalçaya binen yükün hafifletilmesini sağlamaktır.

Kalçamda ağrım var çömelebilirmiyim?

Çömelmede kalça büküleceği için kaçınılması gerekir. Ağrılar azaldığı zaman egzersizler uygulanır çömelmeyede izin verilebilir. Eski tip tuvalet kullanmaktan kaçınılması gerekir. Alafranga tuvaletler tercih edilmelidir.

Namazlarımı normal kılabilirmiyim?

Hastalığınızın ağrılı döneminde bir süre sandalyede oturarak kılabilirsiniz ağrılarınız azaldığında normal kılınabilir.

Oturma şeklim nasıl olmalı?

Bağdaş kurarak oturma, yer minderine oturmaktan kaçınılmalı sandalyede oturulmalıdır. Ayrıca bacak bacak üstüne atarak oturulmamalıdır.

Fizik tedavi sonrası egzersiz yapmalımıyım?

Kalça ağrıları genellikle orta yaş sonrası ortaya çıkar bir süre ağrı sonrası kalça kas grupları kullanılmadığı için zayıflamaya ve incelmeye başlar. Kişinin yürümesinde kalça kas gruplarının büyük önemi olduğu için hasta yürüyemez ve evine kapanır. Bu durum bir sarmal gibi iç içe geçen bir durumdur. Yürümedikçede kas zayıflaması giderek artar. İşte fizik tedavi sonrası ağrısı azalan hastalarda hemen egzersizlere başlanacak olursa bu kısır döngü kırılmış olur. Egzersizler fizik tedavi esnasında size gösterilmiştir. Tedavi esnasında değiştirilir. En son ev programı şeklinde hazırlanmak suretiyle son gösterilerek tedavi sonlandırılır. Hastanın bundan sonra yapması gereken egzersizlerini zamanında istenilen sayıda ve ağırlıkta zaman ayırarak dikkatlice uygulanmasıdır. Eğer dikkat edilmez ve uygulanmazsa hastalık başa dönecek ağrılar tekrar ortaya çıkacaktır.