BEL AĞRILI HASTALARIN DİKKAT ETMESİ GEREKEN HUSUSLAR - Fizik Tedavi Rehabilitasyon

BEL AÄžRILI HASTALARIN DÄ°KKAT ETMESÄ° GEREKEN HUSUSLAR

Bel muayene
Bel ağrısı nedeniyle uzun zahmetli bir tedaviden geçtiniz ağrılarınız tamamen veya kısmen azaldı. Henüz eskisi kadar hareket eden bir beliniz yok size doktorunuz yapılması gereken egzersizleri gösterdi bir broşür verdi. Dikkat etmen gerekenleri kısaca açıkladı. Bu tedavi için yeterlimi?

Tekrar ağrılarımızın geri dönmemesi için nelere dikkat etmeliyiz

Ayakta kalma: Hepimizin için kaçınılmaz bir durumdur. Mutfakta tezgah önünde işimiz olabilir, banyoda traş olurken veya bankada sıra beklerken ayakta beklemek zorunda kalabiliriz. Yürürken bel dengesini kurduğu için sorun çıkmaz iken ayakta bir süre kaldığında bel fıtığı geçirmiş olan bir kişide bel ağrısı tekrarlayabilir. Burada hastamız ya bir yere dayanması veya oturup belini dinlendirmesi gerekir. Eğer zorunlu olarak ayakta kalmak zorunda isek bir ayağımızı yaklaşık 10 cm lik bir yükseğe kaldırırsak kalça ile bel sistemi kilitlenerek rahatlayacağı için bele omurga arası mesafeye yük düşmeyeceği için bel ağrımız ortaya çıkmayacaktır. Mutfakta tezgah kapakları açılırsa 5-10 cm lik yükselti bir ayağımızı koymamız için bir yer olarak bizi kurtarabilir. 2-3 dakikada bir diğer ayakla değiştirmek suretiyle bele yük binmesi engellenmiş olur

Bel ağrısı olan kişi mümkün olduğu kadar vitrine seyretme, fuar dolaşma aktivitelerinin kendisini rahatsız ettiğini görecektir. Buradaki püf nokta bel ve kalçasını kilitlemeden uzun süre ayakta kalma nedeniyledir. Mümkün olduğu kadarıyla molalar vermek suretiyle bel dinlendirilmesi gerekir.

Alışveriş merkezlerinde gezi mümkün olduğunca planlı bir şekilde, tempolu olarak hedefe ulaşılmalıdır.

Ne kadar süre yürümeliyim?

Ağrılarınız azaldı fakat tam geçmediyse sabah akşam 20 dk tempolu düz yolda yürüyüş ayakkabısı ile yürünebilir. Fizik tedavi oldunuz bel ağrınız yoksa yürümeyi gün gün artırarak eski temponuza yavaş yavaş dönebilirsiniz.

Koşu bantında yürüme tavsiye edilirmi?

Sağlıklı bir kişide bile koşu bantında yürüyüş yapmak risk içermektedir hele başka hastalığı olanlar sürekli akan bir bant en küçük dikkatsizlik belinizdeki kaslarınızı incitebilir. Sert bir zeminde çıplak ayakla yürümek bel fıtığının tekrarlamasına neden olabilir. Bu nedenle genç olsun yaşlı olsun tam iyileşme sağlanıncaya kadar yürüme koşu bantında yürümeyi tavsiye etmiyoruz.

Belinden fizik tedavi görmüş kişi nasıl oturmalıdır?

Öncelikle orta sertlikte bir koltuk en iyi seçeneklerden birisidir. Koltuk yüksek veya alçak olmamalı sırt koltuğun arkasına tam dayanmalıdır. Yumuşak çekyatlar büyük minderli divanlar yer minderleri oturmak için uygun olmayan yerlerdir. Önemli olan sırtın koltuğa tam dayanacak şekilde yerleştirilmesidir kolçaklı koltuklar kolların ağırlığını alacağı için tercih edilmelidir.

Uzun süre aynı pozisyonda oturmak doğrumudur?

Bel ağrısı geçiren kişiler aynı pozisyonda 15-20 dakikadan fazla oturması sakıncalıdır özellikle iyileşmenin erken dönemlerinde bundan kaçınmak gerekir. 1-2 dakika ayağa kalkmak yer değiştirmek sizi rahatlatacaktır.

Yatakta televizyon seyretmek bel ağrımı artırırmı?

Evet bel ağrısı geçiren kişiler bu şekilde televizyon izlemesi son derece sakıncalıdır. Yatakta başın yukarıya kaldırıldığı pozisyonda bele çaprazlayıcı yük daha fazla düşeceği için ağrıların tekrarlamasına neden olur. Aslında koltukta kaykılarak (belimiz tam arkaya dayanmadan biraz kaymış bir şekilde) oturmakta yatakta seyretmek gibi etki oluşturacaktır.

Koltuktan nasıl kalkmalıyız?

Öncelik belimizi dik açıyla tutmamız gerekir. Sırtımız dayalı şekilde oturduğumuz için önce öne doğru kaymalı dizlerimiz koltuğun 12-20 cm dışına çıkmalı daha sonra ellerimiz ile koltuk kenarlarından destek alarak kalkmalıyız.