DİZ AĞRILI HASTALARIN DİKKAT ETMESİ GEREKEN HUSUSLAR - Fizik Tedavi Rehabilitasyon

DÄ°Z AÄžRILI HASTALARIN DÄ°KKAT ETMESÄ° GEREKEN HUSUSLAR

Diz bölgesinden fizik tedaviye giren hastaların dikkat etmesi gereken 10 husus

1- Diz ağrısı olan hastalarda genellikle dizde sıvı toplanması vardır. Eğer sıvı fazlalığı varsa mutlaka istirahat etmek gerekir. Yürüyüşlerin kısıtlanması, gerekirse koltuk değneği veya baston kullanılabilir.
2- Soğuk veya sıcak uygulama evinizde fizik tedavi dışında uygulama yapılabilir soğuk uygulama akut olaylarda sıcak uygulama kronik olaylarda uygulanır.
3- Bacağınızı bir miktar yukarıda olacak şekilde dinlendirme bacağınızda kan dolaşımını kolaylaştırması ve iyileştirmeyi hızlandırıcı etkisi olur.
4- Çömelmeye dikkat edin menisküs yırtıklarında çömelme diz icinde sıvı toplanmasına neden olacağı için azami dikkat edilmesi gerekir
5- Sporunuza ara verin yürüyüş ağrının şiddetli olduğu dönemde yapılmamalı daha sonra hafif başlanabilir. Voleybol basket futbol ağrılar devam ederken kesin bırakılması gerekir.
6- Merdiven çıkarken sağlam diziniz önden inerken arkadan insin. Burada amaç ağrılı diz kaslarının kasılması ve dinlenmesini sağlamaktır. Hastaya çok fayda sağlayacaktır.
7- Fizik tedavi devamlılık isteyen bir tedavi yöntemidir. Yaklaşık 15 ile 30 seans arasında uygulanır mutlaka tedaviye devam etmeli seansları aksatmamalıdır.
8- Verilen ilaçları anti inflamatuvar veya glukozaminli hapları düzenli kullanmalıdır.
9- Araç kullanan hastalar ağrının şiddetli olduğu günlerde araba kullanmamalıdır. Malum vitesli arabalar sürekli debriyaja basmak diz ağrılarını tetikleyebilir.
10- Dizinde şişlik ve ağrısı olan yaşlı hastalar ağrının erken döneminde namazlarını oturarak kılmaları uygun olur dizi secde ve son oturuşta tam diz çökerek oturmak ağrıyı artırabileceği gibi eklem sıvısının artışına ve menisküste zedelenmeye neden olabileği için yapılmamalıdır.