Sık Sorulan Sorular - Fizik Tedavi Rehabilitasyon

1. Fizik Tedavi Nedir?

Fizik tedavi (fiziksel tıp), derin ısıtıcılar, yüzeysel ısıtıcı ve soğutucu ajanlar, elektrik akımı, ışınlar veya manyetik alan oluşturan cihazlarla, gelişmiş olan fonksiyonel yetersizliğin ve kas iskelet sistemine bağlı ağrılı durumların tedavi edilmesidir

2. Rehabilitasyon nedir?

Herhangi bir nedenle engelli hale gelmiş kişileri topluma kazandırmak için uygulanan tedavilerin bütünüdür. Amaç, özürlü ve engellilere ya da değişik nedenlerle fonksiyonel bağımsızlığını yitirmiş insanlara fiziksel, ruhsal, ekonomik ve sosyal yönden olabildiğince bağımsızlık kazandırmaya çalışmaktır. Hastayla uyumlu ve kapsamlı uygulanan rehabilitasyon programı yatağa ve başkalarına bağımlı kalma süresini kısaltacak ve yaşam kalitesini yükseltecektir.

3. Kimler fizik tedavi uygulayabilir?

Fizik tedavi uzmanı denetiminde fizyoterapistler tarafından uygulanır.

4.Fizik tedavi seanslarında hangi cihazlar ve uygulamalar yapılır?

Çok değişik aletler ve sistemler olmasına rağmen aşağıdakiler sık kullanılan yöntemlerden bazılarıdır.
• Hotpack ( sıcak paketler )
• Parafin
• Cold pack ( buz paketi )
• Ultrason
• İnfrared ışınlar
• Lazer
• Traksiyon
• TENS
• Galvani akım
• Vakum
• Hot Magner
• Terapötik (tedavi edici) egzersizler

5. Fizyorom’dan nasıl randevu alabilirim?

0212 543 42 43 numaralı telefonumuzu arayarak veya  info@fizik-tedavi.org  adresine mail göndererek randevu alabilirsiniz.

6. Beraberimde getirmem gereken bir şey var mı?

Daha önceden yaptırdığınız mevcut laboratuar , röntgen MR ve varsa önceki tedavi durumunuzu gösteren hastane veya doktorunuzdan almış olduğunuz belgeler ile halen kullanmakta olduğunuz ilaçlarınızın isimleri, eğer protez kullanıyorsanız onu da beraberinizde getirmeniz faydalı olabilir.

7. Tedaviye gelirken nasıl giyinmeliyim?

Giysiniz konusunda terapistinizle önceden görüşebilirsiniz.