Büyüme Ağrıları - Fizik Tedavi Rehabilitasyon

Büyüme Ağrıları

Okul çağı çocuklarının %10-20’ sinde görülen eklem dışı ağrılardır. Daha çok bacaklarda görülür. Ağrı 17-18 yaşlarına kadar devam edebilir. Ağrılar kramp şeklinde, derin, rahatsız edici bir tarzda hissedilir. Bacaklar, baldırlar, bacağın ön tarafı ağrının en çok hissedildiği bölgelerdir. Kalça, bel ve üst taraflarda nadiren görülürler. Ağrılar aşırı fiziksel aktivite ile artar, masaj ve dinlenmekle azalır. Akşamları ve geceleri artar, uykuyu engelleyecek kadar şiddetli olabilir. Bazı çocuklarda bütün gece boyu sürebilir. Bu hastalarda topallama, eklemlerde şişlik, şekil bozuklukları, fiziksel aktivite kaybı olmaz. Ağrılar sabahları tamamen geçer.

Büyüme ağrılarının özellikleri

• 4-12 yaÅŸlarda sık görülür.
  • Kızlarla erkeklerde eÅŸit sıklıkta görülür.
  • Alt ekstremitelerde derin kramplar ve aÄŸrılar olur. AÄŸrı heriki bacakta da olur. AkÅŸam ve gece ÅŸiddetlenir, sabahları geçer.
  • Topallama ve hareket kısıtlılığı yoktur. Masaj ve aÄŸrı kesiciler aÄŸrıyı hafifletir.
  • Muayene normaldir.
  • Laboratuar bulguları normaldir.
Büyüme ağrılarının sebebi tam olarak bilinememektedir. Kesin teşhis için bir kriter yoktur. Çocukluk çağı fibromiyalji sendromu, hipermobilite sendromu ve miyfosial ağrılardan ayırt edilmelidir. Metabolik ve romatizmal hastalıklar yönünden takip edilmelidir.

Düşük doz aspirin ve diğer ağrı kesicilerle masaja çok iyi cevap verir.