Yaygın sebebi bilinmeyen iskeletsel kireçlenme - Fizik Tedavi Rehabilitasyon

Yaygın sebebi bilinmeyen iskeletsel kireçlenme

YAYGIN SEBEBİ BİLİNMEYEN İSKELETSEL KİREÇLENME

(DÄ°FFÃœZ Ä°DÄ°YOPATÄ°K SKELETAL HÄ°PEROSTOZÄ°S DÄ°SH)

Omurga çevresinde yumuşak dokularda kasların kemiğe yapışma bölgelerinde yaygın kireçlenme ile giden bir hastalıktır. Hastalık en sık sırt bölgesi olmak üzere bel ve boyun bölgesindede görülebilir. Oluşan kireçlenme yumuşak dokulara oturduğu için omurga eklem aralıklarının daralmasına neden olmaz

Kimlerde sık görülür: Erkeklerde bayanlara göre daha sıktır. Yaş ilerledikçe görülme sıklığı artar kilolu olanlarda daha sık görülür.

Hastalığın sebebi : Tam olarak bilinmemektedir omurgada geçirilmiş travmalar, omurga çevresinde uygulanmış olan ameliyatlar, genetik yatkınlık, bazı hormonal bozuklukların rol oynayabileceği öne sürülmüştür.

Bulgular: Genellikle hiçbir belirti vermeyebilir. Özel bir klinik belirtisi yoktur omurgada  boyun, sırt veya belde çeşitli derecelerde sertlik. Bu bulgu hastanın dikkatini çekmeyebilir. Yıllar içinde kireçlenme arttığında bel ve boyun eklemlerinde hareket kısıtlanır bazen donmayada neden olabilir. Mobil segmentlerde aşırı yüklenmeye bağlı kök basılarına neden olabilir bel ve kola giden kök sinirlerine bası kol ve bacaklarda uyuşma karıncalanma kas gücü kaybına neden olabilir. ileri derece kireçlenmeler omurilik basısına neden olabilir. El  ve ayakta uyuşma karıncalanma ve güçsüzlüğe neden olabilir. Boyundaki aşırı kireçlenme yutma güçlüğüne neden olabilir.Bazen omurga dışındaki kalça ayaklar omuz gibi eklem çevresinde aşırı kireçlenmeye de neden olabilir.

Tanı : Röntgen grafisi ile konulur.

Tedavi : Ağrı kesici ilaçlar, anti romatizmal ve kas gevşetici ilaçlar kullanılabilir. Fizik tedavi rehabilitasyon ile eklem hareket açıklığı kazandırılabilir, ağrısı giderilebilir, kaslar   güçlendirilerek iyileşme sağlanabilir.