MYOFASYAL AĞRI SENDROMUNDA YÜKSEK VOLTAJ GALVANİK STİMÜLASYON - Fizik Tedavi Rehabilitasyon

MYOFASYAL AÄžRI SENDROMUNDA YÃœKSEK VOLTAJ GALVANÄ°K STÄ°MÃœLASYON

* XVII. ULUSAL FÄ°ZÄ°KSEL TIP VE REHABÄ°LÄ°TASYON KONGRESÄ° (ULUSLARARASI KATILIMLI) 16-21 MAYIS 1999,ANTALYA
MYOFASYAL AÄžRI SENDROMUNDA YÃœKSEK VOLTAJ GALVANÄ°K STÄ°MÃœLASYON

A.TANRIKUT, N.ÖZARAS, H.A.KAPTAN, Z.GÜVEN, Ö.KAYHAN
Marmara Üniversitesi Tıp Fakültesi, Fiziksel Tıp ve Rehabilitasyon Anabilim Dalı
Ä°stanbul

Giriş ve Amaç: Bu çalışma myofasyal ağrı sendromunda yüksek voltaj galvanik stimülasyon uygulamasının etkinliğini araştırmak için planlanmıştır.

Gereç ve Yöntem: Myofasyal ağrı tanısı konulan 45 hasta yüksek voltaj galvanik stimülasyon ile birlikte egzersiz verilen bir tedavi grubu, yalancı yüksek voltaj galvanik stimülasyon yapılan bir plasebo grubu ve sadece egzersiz verilen bir kontrol grubu oluşturacak şekilde randomize edilmişlerdir. Tedavi iki hafta boyunca toplam 10 seans olacak şekilde planlanmış ve hastalar daha sonra aylık kontrollere çağrılmışlardır. İzlemde vizüel analog skala ile ağrı ölçümü, analjezik kullanımı, tetik nokta hassasiyet indeksi ve hastanın genel değerlendirmesi kullanılmıştır.
Bulgular: Tedavi sonrası yapılan değerlendirmede her üç grupta da hastaların ağrı düzeyleri azalmış ancak yüksek voltaj galvanik stimülasyon uygulanan çalışma grubunda bu azalma diğerlerine göre daha belirgin olmuştur. (p <0.05). Tetik nokta hassasiyet indeksi de tedavi grubunda anlamlı olarak azalmıştır. (p<0.05). Tedavi grubundaki hastalar genel değerlendirmede daha iyi olduklarını belirtirken plasebo ve kontrol grupları yakınmaları sürmüştür.
Sonuç: Bulgularımız yüksek voltaj galvanik stimülasyon myofasyal tetik nokta hassasiyetini ve ağrı düzeyini olumlu etkilediğini göstermektedir. Etkinliğin fizyolojik mekanizmaları irdelenecektir.